Forum Coders' city Strona Główna Coders' city
Nasza pasja to programowanie!

PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja 
Archiwum starego forum + teoria    RSS & Panel/SideBar
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potrzebuję szybkiej odpowiedzi na moje pytanie... Zasady

kubit stochastyczny... co Wy na to ??

Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny

Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Główna -> Algorytmy + inżynieria oprogramowania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hurgadion

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2018 11:30 am  OP    Temat postu: kubit stochastyczny... co Wy na to ?? Odpowiedz z cytatem Pisownia

Hej,
mam pomysła, być może głupi, ale tematyka mechaniki kwantowej, jak i informatyki kwantowej interesuje mnie od dłuższego czasu... ale nie znam się na tym dobrze, więc każda uwaga cenna:

w mechanice kwantowej ważny jest objekt tzw. kubitu (uogólnienie bitu, może przyjmować wartości inne niż 0, 1), ale definicja jest postawiona na bazie analizy zespolonej... zastanawiam się czy nie da się podać definicji czysto stochastycznej (probabilistycznej), aby traktować kubit jako zmienną losową, czyli najprostszy dwulementowy kubit byłby to objekt postaci:
Kod:

a * |0> + b * |1>, gdzie a+b=1, a, b nieujemne...

no i ten objekt można próbować analizować... tworzyć nawet jakieś bramki kwantowo-stochastyczne, itd... skąd się wziął pomysł... ?? to długa droga... ale pomogło mi skojarzenie m. in. standardowej logki z logiką rozmytą, coś trułem kiedyś na ten temat ciut... ^^

Natomiast ciekawy jest (???) pomysł kodowania liczby dla takiego stochastycznego kubitu... tylko pytanie czy to ma sens, i dałoby się to w ogóle zaimplementować... ???

Podam jeden przykład, rozmważmy kubit postaci
Kod:

a0 * |1> + a1 * |2> + a2 * |4> + ... + an * |2^n>

dla ustalonego n, odpowiednio dużego...