Forum Coders' city Strona Główna Coders' city
Nasza pasja to programowanie!
 

 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja 
Archiwum starego forum + teoria    RSS & Panel/SideBar
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potrzebuję szybkiej odpowiedzi na moje pytanie... Zasady

Pendrive: b??d wej./wyj. przy próbie odczytu

Idź do strony 1, 2, 3  Następny

 
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Główna -> Komputery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8376
Skąd: Toru?

PostWysłany: Czw Lis 24, 2016 7:37 am  OP    Temat postu: Pendrive: b??d wej./wyj. przy próbie odczytu Odpowiedz z cytatem Pisownia

Cos niedobrego sta?o si? z moim pendrajwem. Nie mo?na go w ogóle otworzy?. Pokazuje si? komunikat, jak w za??czniku.

Ju? wczoraj mia?em takie zjawisko, ?? w jednym z katalogów na tym pendrajwie zamiast normalnych nazw plików i katalogów mia?em krzaki, a daty utworzenia jakie? z kapelusza np 2136. Dzi? na innym komputerze pocz?tkowo otworzy?em katalog g?ówny na tym pendrajwie, a po krótkim czasie w ogóle nie mog?em tego pendrajwa otworzy? i mam komunikat taki jak w za??czniku. Czy to mo?e by? jaki? defekt urz?dzenia, czy z?o?liwy robak?
Zale?y mi na danych z pendrajwa. Co zrobi? najpierw?



B??d urz?dzenia we_wy.png
 Opis:

Pobierz
 Nazwa pliku:  B??d urz?dzenia we_wy.png
 Wielkość pliku:  4.47 KB
 Pobierano:  164 raz(y)


_________________
Nie zadawaj bezcelowych pyta? / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin_an



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 18822

PostWysłany: Czw Lis 24, 2016 10:02 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Prawie na pewno uszkodzenie pendraka.

Pozostaje skopiowa? ile jeszcze si? da danych i tyle. Absolutnie nic nie zapisywa?. Je?eli bardzo ci na nich zale?y, to mo?esz odczyta? je wielokrotnie (koniecznie z od??czeniem pami?ci od odzasilania i czyszczeniem cache systemowego) i wyci?gn?? median? z wyników - ale raczej nie ufa?bym ju? takim danym, a sam proces jest bardzo czasoch?onny. Lepiej po prostu u?y? wersji z kopii zapasowej i przebole? strat? naniesionych od tamtego czasu zmian.

_________________
Nieaktywny od 2017-04-01
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8376
Skąd: Toru?

PostWysłany: Czw Lis 24, 2016 10:07 am  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Zale?y mi bardzo na danych. Oddam do serwisu. Ile to mo?e kosztowa??
Niestety kopia zapasowa z wrze?nia. a niektóre kopie starsze. A mia?em w?a?nie zarchiwizowa? ca?o??...

_________________
Nie zadawaj bezcelowych pyta? / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin_an



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 18822

PostWysłany: Czw Lis 24, 2016 11:36 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

STOP! Nie oddawaj do serwisu! Przynajmniej nie przed dobrym zastanowieniem si? nad tym krokiem. Je?li w ogóle da si? za sensowne pieni?dze odzyska? dane, to serwis komputerowy jest ostatnim miejscem, gdzie powiniene? kierowa? swoje kroki - pr?dzej skasuj? ci tam dane do ko?ca ni? cokolwiek odzyskaj?.

Zacznij od skonsultowania si? z producentem pendrive'a. Je?li to sensowna firma, powinni by? w stanie co? doradzi? i raczej b?dzie to rada lepsza ni? wi?kszo?ci osób tutaj (wliczaj?c w to mnie). Mo?e si? okaza?, ?e np. tylko firmware jest uszkodzony i wystarczy wrzuci? go na nowo, zapewne narz?dziem samego producenta. Wcze?niej mo?esz pogada? z Garfem - ma co nieco poj?cia z tego tematu, i to praktycznego.

Je?li producent nic nie doradzi, a naprawd? chcesz odzyska? te dane, to niestety ceny nie s? niskie - rz?du kilku tysi?cy z?otych. Jednak daje to pewno?? odzyskania danych, je?li tylko da si? do jakiegokolwiek sensownego stopnia uruchomi? sam? pami?? flash.

_________________
Nieaktywny od 2017-04-01
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8376
Skąd: Toru?

PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 11:37 pm  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

No niestety wracaj?c z pracy odda?em go po drodze do serwisu. Ale rano zadzwoni? by na razie nic nie robili.

Ten model to Pami?? flash USB DataTraveler SE9 firmy Kingston. Wszed?em na stron? pomocy technicznej producenta. Oni zalecili skontaktowa? si? z firma Kroll Ontrack , z która wspó?pracuj? w sprawie odzysku danych (sami takich us?ug nie robi?). Na stronie tej firmy wype?ni?em formularz i zada?em "bezp?atne pytanie"
Wg info na stronie jutro oddzwoni?, jaka jest szansa odzysku danych z pomoc? ich metod, miedzy innymi firmware i podadz? wst?pnie koszt.

Edit: 29 11 2014
Zrobi?em tak jak napisa?em: z miejscowego serwisu no?nik zabra?em i postanowi?em skontaktowa? si? z producentem czyli z placówk? Kingstona.
1. Znalaz?em ich stron?
2. Klikn??em u do?u link Pomoc techniczna
3. Natej stronie klikn??em DataTraveler SE9H, bo taki model no?nika mam

Tam by?a informacja, ?e odzyskiem danych to oni bezpo?rednio si? nie zajmuj?,, ale wspó?pracuj? ze sprawdzonymi firmami i na ich stronie s? linki do dwóch.:
Cytat:
Skontaktuj si? z firm? specjalizuj?c? si? w us?ugach odzyskiwania danych, tak? jak Driver Savers (www.drivesavers.com) lub Ontrack (www.ontrack.com) ; w celu znalezienia innych firm z tej bran?y mo?na skorzysta? z wyszukiwarki Google.

Niestety s? to strony nie polskie. By?y tam porady wys?ania ze strony formularza zg?oszeniowego z opisem problemu i ?e oni bezp?atnie odpowiedz?. Ko?czy?o si? jedynie na tym, ?e na podanego maila przys?ali ten sam numer telefonu co by? podany do konsultanta na ich stronie. Próbowa?em tam kilka razy zadzwoni?, ale dostawa?em informacj?, ?e "numer nie istnieje". Mo?e dlatego, ?e polscy operatorzy telefoniczni nie wspó?pracuj? z operatorami "tamtych sieci" ? Trudno powiedzie?.
Znalaz?em wiec w wyszukiwarce polski serwis w Warszawie: ULTRAMEDIA. zadzwoni?em do konsultanta i po rozmowie wys?a?em do nich zamówienie na "diagnoz? rozszerzon?" za 369 z?. Z opcj? ewentualnego odzysku po diagnozie, ale bez ?adnej gwarancji, ?e dane b?d? odzyskane. Zobacz? co b?dzie. Jestem umiarkowanym optymist?, bo licz? na to, ?e jest to kwestia techniczna polegajaca na rozlutowanie si? jakiego? styku.

_________________
Nie zadawaj bezcelowych pyta? / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin_an



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 18822

PostWysłany: Sro Lis 30, 2016 12:36 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

"Rozlutowanie si?" jest ma?o prawdopodobne. Raczej po prostu szlag trafi? kontroler albo dane w pami?ci u?ywane przez kontroler. Dziwi mnie tylko, ?e firma bierze 400z? za sam? diagnoz? :/.

Pisa?e? do Garfa?

_________________
Nieaktywny od 2017-04-01
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wiesniak



Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 470
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Lis 30, 2016 12:37 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

samolot napisał:
Cytat:
Skontaktuj si? z firm? specjalizuj?c? si? w us?ugach odzyskiwania danych, tak? jak Driver Savers (www.drivesavers.com) lub Ontrack (www.ontrack.com) ; w celu znalezienia innych firm z tej bran?y mo?na skorzysta? z wyszukiwarki Google.

Niestety s? to strony nie polskie.

Kroll Ontrack -> w prawym górnym rogu jest ikona globusa. Klikasz, wybierasz "Poland / Polski" i ju? masz po polsku. Z tego co widz?, maj? 9 punktów w ca?ym kraju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8376
Skąd: Toru?

PostWysłany: Sro Lis 30, 2016 1:30 am  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

marcin_an napisał:
Dziwi mnie tylko, ?e firma bierze 400z? za sam? diagnoz? :/.

Pierwsza diagnoza jest darmowa, ale ja zaptaszkowa?em od razu rozszerzon?. Mo?e niepotrzebnie, bo go?? mówi?, ?e mo?e okaza? si? po tej pierwszej wszystko jasne: ?e albo nie odzyskam nic, albo jest szansa odzysku danych. Ale i tak po pierwszej darmowej diagnozie odzysk jest p?atny. Go?? powiedzia?, ?e po tej diagnozie wst?pnej , darmowej i tak zadzwoni? do mnie na numer kontaktowy by ustali? co i jak dalej.

Do Garfa napisa?em teraz, bo po tej awarii sporo rzeczy musz? odkr?ca? na pieszo. Na tym pendrajwie mia?em kilka moich programów, które w mojej pracy bardzo mi pomaga?y. Ci?gle je udoskonala?em i nabra?em z?ego nawyku korzystania z nich w ?rodowisku projektowym VS, zamiast korzysta? tylko z wersji EXE z innej lokalizacji. I to si? zem?ci?o.

Wie?niak napisał:
w prawym górnym rogu jest ikona globusa. Klikasz, wybierasz "Poland / Polski" i ju? masz po polsku.

Parcie na s?owa "Data Recovery" by?o na tyle du?e, ?e nie sprawdzi?em tak prostej opcji :), ale zaraz sprawdz?.

_________________
Nie zadawaj bezcelowych pyta? / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8376
Skąd: Toru?

PostWysłany: Nie Gru 18, 2016 9:40 pm  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Edit 18 grudnia 2016
Po tygodniu odpisali mi:
Cytat:
Witam
Diagnoza dostarczonego no?nika (pami?? typu flash) zosta?a zako?czona.
Diagnoza wykaza?a niesprawno?? kontrolera pami?ci.
Ze wzgl?du na monolityczn? konstrukcj? no?nika odzyskanie danych nie jest mo?liwe.
Prosz? o informacj? czy no?nik ma by? zutylizowany czy ?yczy Pan sobie ?eby go odes?a??

Póki co wys?a?em im odpowied?:
Cytat:
Jestem zaskoczony, ?e w ramach waszych prac nie oferujecie zdj?cia obudowy, co wydawa?o mi si? oczywiste.
Czy mam przez to rozumie?, ?e gdyby obudowy nie by?o to dane mo?na by odzyska??
Prosz? no?nik odes?a?. Prosz? te? opisa? szerzej wyniki diagnozy, bo jedno lakoniczne zdanie zawarte w mailu to wg mnie jest zbyt ma?o, jak na cen? diagnozy. Jako klientowi p?ac?cemu za us?ug?, nale?y mi si? wi?cej informacji, co pa?stwo konkretnie wykonali?cie w ramach waszych prac.

Prosz? ci? o kilka zda?, co o tym s?dzicie?
Pisa?em na PW do Garfa, ale jak na razie nie odpowiedzia?.

_________________
Nie zadawaj bezcelowych pyta? / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garf



Dołączył: 25 Maj 2005
Posty: 3607
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon Gru 19, 2016 3:03 pm      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Czy wysy?aj?c pendrive do analizy wype?nia?e? jaki? formularz zlecenia? Z regu?y na takim formularzu powinno znale?? si? pole wyboru czy zgadzasz si? na otwarcie no?nika. Je?li si? zgodzi?e?, to mo?na wtedy na Twoj? odpowiedzialno?? rozpru? obudow?. W przypadku Twojego sprz?tu wi??e si? to nieodwracalnie z jej zniszczeniem. Obawiam si? ?e po prostu bali si? otwiera? t? "konserw?" (obudowa by?a metalowa, czy? nie?) i dlatego odpisali ?e monolityczna bla bla bla...
_________________
Internet nadal „nic nie rozumie”, ?adnego odkrycia, cho?by od niego zale?a? los ?wiata,
ale nadanego w egzotycznym j?zyku, nie odró?ni od nieco mniej wa?nej wie?ci,
?e u ciotki w placku z jab?kami zrobi? si? w piekarniku zakalec.
Stanis?aw Lem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Główna -> Komputery Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz pobierać pliki z tego forum




Debug: strone wygenerowano w 0.20328 sekund, zapytan = 14
contact

| Darmowe programy i porady Jelcyna | Tansze zakupy w Helionie | MS Office Blog |