Forum Coders' city Strona Główna Coders' city
Nasza pasja to programowanie!
 

 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja 
Archiwum starego forum + teoria    RSS & Panel/SideBar
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potrzebuję szybkiej odpowiedzi na moje pytanie... Zasady

Pendrive: błąd wej./wyj. przy próbie odczytu

Idź do strony 1, 2, 3  Następny

 
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Główna -> Komputery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8300
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw Lis 24, 2016 7:37 am  OP    Temat postu: Pendrive: błąd wej./wyj. przy próbie odczytu Odpowiedz z cytatem Pisownia

Cos niedobrego stało się z moim pendrajwem. Nie można go w ogóle otworzyć. Pokazuje się komunikat, jak w załączniku.

Już wczoraj miałem takie zjawisko, żę w jednym z katalogów na tym pendrajwie zamiast normalnych nazw plików i katalogów miałem krzaki, a daty utworzenia jakieś z kapelusza np 2136. Dziś na innym komputerze początkowo otworzyłem katalog główny na tym pendrajwie, a po krótkim czasie w ogóle nie mogłem tego pendrajwa otworzyć i mam komunikat taki jak w załączniku. Czy to może być jakiś defekt urzędzenia, czy złośliwy robak?
Zależy mi na danych z pendrajwa. Co zrobić najpierw?



Błąd urządzenia we_wy.png
 Opis:

Pobierz
 Nazwa pliku:  Błąd urządzenia we_wy.png
 Wielkość pliku:  4.47 KB
 Pobierano:  83 raz(y)


_________________
Nie zadawaj bezcelowych pytań / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin_an



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 18822

PostWysłany: Czw Lis 24, 2016 10:02 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Prawie na pewno uszkodzenie pendraka.

Pozostaje skopiować ile jeszcze się da danych i tyle. Absolutnie nic nie zapisywać. Jeżeli bardzo ci na nich zależy, to możesz odczytać je wielokrotnie (koniecznie z odłączeniem pamięci od odzasilania i czyszczeniem cache systemowego) i wyciągnąć medianę z wyników - ale raczej nie ufałbym już takim danym, a sam proces jest bardzo czasochłonny. Lepiej po prostu użyć wersji z kopii zapasowej i przeboleć stratę naniesionych od tamtego czasu zmian.

_________________
Nieaktywny od 2017-04-01
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8300
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw Lis 24, 2016 10:07 am  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Zależy mi bardzo na danych. Oddam do serwisu. Ile to może kosztować?
Niestety kopia zapasowa z września. a niektóre kopie starsze. A miałem właśnie zarchiwizować całość...

_________________
Nie zadawaj bezcelowych pytań / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin_an



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 18822

PostWysłany: Czw Lis 24, 2016 11:36 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

STOP! Nie oddawaj do serwisu! Przynajmniej nie przed dobrym zastanowieniem się nad tym krokiem. Jeśli w ogóle da się za sensowne pieniądze odzyskać dane, to serwis komputerowy jest ostatnim miejscem, gdzie powinieneś kierować swoje kroki - prędzej skasują ci tam dane do końca niż cokolwiek odzyskają.

Zacznij od skonsultowania się z producentem pendrive'a. Jeśli to sensowna firma, powinni być w stanie coś doradzić i raczej będzie to rada lepsza niż większości osób tutaj (wliczając w to mnie). Może się okazać, że np. tylko firmware jest uszkodzony i wystarczy wrzucić go na nowo, zapewne narzędziem samego producenta. Wcześniej możesz pogadać z Garfem - ma co nieco pojęcia z tego tematu, i to praktycznego.

Jeśli producent nic nie doradzi, a naprawdę chcesz odzyskać te dane, to niestety ceny nie są niskie - rzędu kilku tysięcy złotych. Jednak daje to pewność odzyskania danych, jeśli tylko da się do jakiegokolwiek sensownego stopnia uruchomić samą pamięć flash.

_________________
Nieaktywny od 2017-04-01
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8300
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 11:37 pm  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

No niestety wracając z pracy oddałem go po drodze do serwisu. Ale rano zadzwonię by na razie nic nie robili.

Ten model to Pamięć flash USB DataTraveler SE9 firmy Kingston. Wszedłem na stronę pomocy technicznej producenta. Oni zalecili skontaktować się z firma Kroll Ontrack , z która współpracują w sprawie odzysku danych (sami takich usług nie robią). Na stronie tej firmy wypełniłem formularz i zadałem "bezpłatne pytanie"
Wg info na stronie jutro oddzwonią, jaka jest szansa odzysku danych z pomocą ich metod, miedzy innymi firmware i podadzą wstępnie koszt.

Edit: 29 11 2014
Zrobiłem tak jak napisałem: z miejscowego serwisu nośnik zabrałem i postanowiłem skontaktować się z producentem czyli z placówką Kingstona.
1. Znalazłem ich stronę
2. Kliknąłem u dołu link Pomoc techniczna
3. Natej stronie kliknąłem DataTraveler SE9H, bo taki model nośnika mam

Tam była informacja, że odzyskiem danych to oni bezpośrednio się nie zajmują,, ale współpracują ze sprawdzonymi firmami i na ich stronie są linki do dwóch.:
Cytat:
Skontaktuj się z firmą specjalizującą się w usługach odzyskiwania danych, taką jak Driver Savers (www.drivesavers.com) lub Ontrack (www.ontrack.com) ; w celu znalezienia innych firm z tej branży można skorzystać z wyszukiwarki Google.

Niestety są to strony nie polskie. Były tam porady wysłania ze strony formularza zgłoszeniowego z opisem problemu i że oni bezpłatnie odpowiedzą. Kończyło się jedynie na tym, że na podanego maila przysłali ten sam numer telefonu co był podany do konsultanta na ich stronie. Próbowałem tam kilka razy zadzwonić, ale dostawałem informację, że "numer nie istnieje". Może dlatego, że polscy operatorzy telefoniczni nie współpracują z operatorami "tamtych sieci" ? Trudno powiedzieć.
Znalazłem wiec w wyszukiwarce polski serwis w Warszawie: ULTRAMEDIA. zadzwoniłem do konsultanta i po rozmowie wysłałem do nich zamówienie na "diagnozę rozszerzoną" za 369 zł. Z opcją ewentualnego odzysku po diagnozie, ale bez żadnej gwarancji, że dane będą odzyskane. Zobaczę co będzie. Jestem umiarkowanym optymistą, bo liczę na to, że jest to kwestia techniczna polegajaca na rozlutowanie się jakiegoś styku.

_________________
Nie zadawaj bezcelowych pytań / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin_an



Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 18822

PostWysłany: Sro Lis 30, 2016 12:36 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

"Rozlutowanie się" jest mało prawdopodobne. Raczej po prostu szlag trafił kontroler albo dane w pamięci używane przez kontroler. Dziwi mnie tylko, że firma bierze 400zł za samą diagnozę :/.

Pisałeś do Garfa?

_________________
Nieaktywny od 2017-04-01
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wiesniak



Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 470
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Lis 30, 2016 12:37 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

samolot napisał:
Cytat:
Skontaktuj się z firmą specjalizującą się w usługach odzyskiwania danych, taką jak Driver Savers (www.drivesavers.com) lub Ontrack (www.ontrack.com) ; w celu znalezienia innych firm z tej branży można skorzystać z wyszukiwarki Google.

Niestety są to strony nie polskie.

Kroll Ontrack -> w prawym górnym rogu jest ikona globusa. Klikasz, wybierasz "Poland / Polski" i już masz po polsku. Z tego co widzę, mają 9 punktów w całym kraju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8300
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sro Lis 30, 2016 1:30 am  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

marcin_an napisał:
Dziwi mnie tylko, że firma bierze 400zł za samą diagnozę :/.

Pierwsza diagnoza jest darmowa, ale ja zaptaszkowałem od razu rozszerzoną. Może niepotrzebnie, bo gość mówił, że może okazać się po tej pierwszej wszystko jasne: że albo nie odzyskam nic, albo jest szansa odzysku danych. Ale i tak po pierwszej darmowej diagnozie odzysk jest płatny. Gość powiedział, że po tej diagnozie wstępnej , darmowej i tak zadzwonią do mnie na numer kontaktowy by ustalić co i jak dalej.

Do Garfa napisałem teraz, bo po tej awarii sporo rzeczy muszę odkręcać na pieszo. Na tym pendrajwie miałem kilka moich programów, które w mojej pracy bardzo mi pomagały. Ciągle je udoskonalałem i nabrałem złego nawyku korzystania z nich w środowisku projektowym VS, zamiast korzystać tylko z wersji EXE z innej lokalizacji. I to się zemściło.

Wieśniak napisał:
w prawym górnym rogu jest ikona globusa. Klikasz, wybierasz "Poland / Polski" i już masz po polsku.

Parcie na słowa "Data Recovery" było na tyle duże, że nie sprawdziłem tak prostej opcji :), ale zaraz sprawdzę.

_________________
Nie zadawaj bezcelowych pytań / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
samolot



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 8300
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie Gru 18, 2016 9:40 pm  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Edit 18 grudnia 2016
Po tygodniu odpisali mi:
Cytat:
Witam
Diagnoza dostarczonego nośnika (pamięć typu flash) została zakończona.
Diagnoza wykazała niesprawność kontrolera pamięci.
Ze względu na monolityczną konstrukcję nośnika odzyskanie danych nie jest możliwe.
Proszę o informację czy nośnik ma być zutylizowany czy życzy Pan sobie żeby go odesłać?

Póki co wysłałem im odpowiedź:
Cytat:
Jestem zaskoczony, że w ramach waszych prac nie oferujecie zdjęcia obudowy, co wydawało mi się oczywiste.
Czy mam przez to rozumieć, że gdyby obudowy nie było to dane można by odzyskać?
Proszę nośnik odesłać. Proszę też opisać szerzej wyniki diagnozy, bo jedno lakoniczne zdanie zawarte w mailu to wg mnie jest zbyt mało, jak na cenę diagnozy. Jako klientowi płacącemu za usługę, należy mi się więcej informacji, co państwo konkretnie wykonaliście w ramach waszych prac.

Proszę cię o kilka zdań, co o tym sądzicie?
Pisałem na PW do Garfa, ale jak na razie nie odpowiedział.

_________________
Nie zadawaj bezcelowych pytań / Windows 8.1 / Windows 10 / VB2008 / VB 2010 / VB 2012 / Pisz poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garf



Dołączył: 25 Maj 2005
Posty: 3607
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon Gru 19, 2016 3:03 pm      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Czy wysyłając pendrive do analizy wypełniałeś jakiś formularz zlecenia? Z reguły na takim formularzu powinno znaleźć się pole wyboru czy zgadzasz się na otwarcie nośnika. Jeśli się zgodziłeś, to można wtedy na Twoją odpowiedzialność rozpruć obudowę. W przypadku Twojego sprzętu wiąże się to nieodwracalnie z jej zniszczeniem. Obawiam się że po prostu bali się otwierać tą "konserwę" (obudowa była metalowa, czyż nie?) i dlatego odpisali że monolityczna bla bla bla...
_________________
Internet nadal „nic nie rozumie”, żadnego odkrycia, choćby od niego zależał los świata,
ale nadanego w egzotycznym języku, nie odróżni od nieco mniej ważnej wieści,
że u ciotki w placku z jabłkami zrobił się w piekarniku zakalec.
Stanisław Lem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Główna -> Komputery Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz pobierać pliki z tego forum




Debug: strone wygenerowano w 0.12828 sekund, zapytan = 13
contact

| Darmowe programy i porady Jelcyna | Tansze zakupy w Helionie | MS Office Blog |