Forum Coders' city Strona Gwna Coders' city
Nasza pasja to programowanie!
 

 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UytkownicyUytkownicy   GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja 
Archiwum starego forum + teoria    RSS & Panel/SideBar
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomociZaloguj si, by sprawdzi wiadomoci   ZalogujZaloguj 

Potrzebuj szybkiej odpowiedzi na moje pytanie... Zasady

Gry planszowe i problem plecakowy



 
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Gwna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat  
Autor Wiadomo
Chemikk



Doczy: 26 Sty 2008
Posty: 541
Skd: Wroc?aw

PostWysany: Sro Lip 11, 2018 12:48 pm  OP    Temat postu: Gry planszowe i problem plecakowy Odpowiedz z cytatem Pisownia

Cze??, ostatnio postanowi?em posegregowa? figurki do jednej z moich gier planszowych (Descent 2ed.). Niestety tego plastiku wysz?o bardzo du?o, a nie chc? wszystkiego luzem wrzuci?, bo mog? si? one z czasem uszkodzi?. Wpad?em wi?c na pomys? wydrukowania sobie z gumy inseru na drukarce 3D, gdzie figurki b?d? le?e? bezpiecznie.

No i tu zaczyna si? mj faktyczny problem. Musz? jako? posortowa?/u?o?y? te figurki ?eby mc wydrukowa? ten insert. Zamierza?em zmierzy? wszystkie i zrzutowa? na prostok?ty dla ?atwiejszych oblicze?, bo taki algorytm nie powinien sprawi? wi?kszych problemw. Zauwa?y?em jednak, ?e nie ka?da z nich powinna by? zrzutowana do prostok?ta, niektre lepiej wykorzystuj? przestrze? jako trjk?t czy wielok?t. Czy mo?ecie mi podpowiedzie? bibliotek?/j?zyk w ktrym mo?na b?dzie posegregowa? figury geometryczne na okre?lonych p?aszczyznach?

Na studiach mia?em Prologa i pami?tam, ?e tego typu rzeczy si? tam przyjemnie pisa?o. Nie chc? te? brn?? w co?, gdy jest ?atwiejsze rozwi?zanie, bo czasu wolnego mam coraz mniej :)

_________________
Ch?tnie pomog? z D, Ruby on Rails, JavaScript/CoffeeScript, CSS/SASS

“There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things.”
Phil Karlton
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email Odwied stron autora Numer GG
hurgadion



Doczy: 06 Kwi 2011
Posty: 853
Skd: Web :)

PostWysany: Czw Lip 12, 2018 11:44 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Hej,
problem jest bardzo oglny, wi?c odpowiem oglnie... jest takie fajne narz?dzie do wyszukiwania rozwi?za? optymalnych, a mianowicie MiniZinc, na courserze s? kursy na ten temat, mo?na wybra? chyba bezp?atn? wersj?... ale nie jestem pewny... i dla nie za du?ej ilo?ci danych dzia?a to nie?le, mo?na tam wybiera? r?ne algorytmy optymalizacji, ja testowa?em tylko podstawowe...

Natomiast je?eli chcesz pozna? lepsze podpowiedzi, o ile b?dzie na to szansa... to sprbuj sformu?owa? swj problem dok?adniej... opisz ilo?? elementw do upchania... podaj regu?y, dok?adnie... przy tego typu optymalizacji praktycznie wszystko mo?e mie? znaczenie... je?eli danych nie jest bardzo du?o... :)

_________________
miasto nauki praktycznej
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
Chemikk



Doczy: 26 Sty 2008
Posty: 541
Skd: Wroc?aw

PostWysany: Czw Lip 12, 2018 1:59 pm  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Dzi?kuj? za popdpowied?, przyjrz? si? MiniZinc. Co do lepszego zdefiniowania problemu, to ch?tnie to zrobi?, tylko musz? przygotowa? nieco wi?cej materia?w.
_________________
Ch?tnie pomog? z D, Ruby on Rails, JavaScript/CoffeeScript, CSS/SASS

“There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things.”
Phil Karlton
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email Odwied stron autora Numer GG
hurgadion



Doczy: 06 Kwi 2011
Posty: 853
Skd: Web :)

PostWysany: Czw Lip 12, 2018 2:15 pm      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

chocia? po drugim przeczytaniu doszed?em do wniosku... ?e tu chyba bardziej chodzi o stworzenie pewnego algorytmy/procedury porz?dkowania dwuwymiarowych figur nietypowych (o r?nych kszta?tach), aby zminimalizowa? pustostany ? dobrze my?l? ? je?eli tak, to jest to raczej nietypowe zagadnienie... i nie wiem czy MiniZinc pomoze, bo tam trzeba wpisa? pewne regu?y do optymalizacji, ktrych w?a?nie chyba szukasz... ^^

pierwsza sugestia: je?eli to jest jednorazowa czynno??, to bym to zrobi? mniej wi?cej tak... pakowa?bym figury podobne razem... chyba, ?e z dan? figur? da si? upcha? optymalnie inn?... je?eli to mo?liwe, to zrb skan tych figur... podaj wymiary tych figur, i podaj wymiar/wymiary obszaru/obszarw, w ktry/ktre chcesz upakowa? te figury... ^^

_________________
miasto nauki praktycznej
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Gwna -> Inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Moesz pisa nowe tematy
Moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Moesz dodawa zaczniki na tym forum
Moesz pobiera pliki z tego forum




Debug: strone wygenerowano w 0.21930 sekund, zapytan = 11
contact

| Darmowe programy i porady Jelcyna | Tansze zakupy w Helionie | MS Office Blog |