Forum Coders' city Strona Gwna Coders' city
Nasza pasja to programowanie!
 

 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UytkownicyUytkownicy   GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja 
Archiwum starego forum + teoria    RSS & Panel/SideBar
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomociZaloguj si, by sprawdzi wiadomoci   ZalogujZaloguj 

Potrzebuj szybkiej odpowiedzi na moje pytanie... Zasady

Gry planszowe i problem plecakowy



 
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Gwna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat  
Autor Wiadomo
Chemikk



Doczy: 26 Sty 2008
Posty: 541
Skd: Wrocaw

PostWysany: Sro Lip 11, 2018 12:48 pm  OP    Temat postu: Gry planszowe i problem plecakowy Odpowiedz z cytatem Pisownia

Cze, ostatnio postanowiem posegregowa figurki do jednej z moich gier planszowych (Descent 2ed.). Niestety tego plastiku wyszo bardzo duo, a nie chc wszystkiego luzem wrzuci, bo mog si one z czasem uszkodzi. Wpadem wic na pomys wydrukowania sobie z gumy inseru na drukarce 3D, gdzie figurki bd lee bezpiecznie.

No i tu zaczyna si mj faktyczny problem. Musz jako posortowa/uoy te figurki eby mc wydrukowa ten insert. Zamierzaem zmierzy wszystkie i zrzutowa na prostokty dla atwiejszych oblicze, bo taki algorytm nie powinien sprawi wikszych problemw. Zauwayem jednak, e nie kada z nich powinna by zrzutowana do prostokta, niektre lepiej wykorzystuj przestrze jako trjkt czy wielokt. Czy moecie mi podpowiedzie bibliotek/jzyk w ktrym mona bdzie posegregowa figury geometryczne na okrelonych paszczyznach?

Na studiach miaem Prologa i pamitam, e tego typu rzeczy si tam przyjemnie pisao. Nie chc te brn w co, gdy jest atwiejsze rozwizanie, bo czasu wolnego mam coraz mniej :)

_________________
Chtnie pomog z D, Ruby on Rails, JavaScript/CoffeeScript, CSS/SASS

“There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things.”
Phil Karlton
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email Odwied stron autora Numer GG
hurgadion



Doczy: 06 Kwi 2011
Posty: 852
Skd: Web :)

PostWysany: Czw Lip 12, 2018 11:44 am      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Hej,
problem jest bardzo oglny, wic odpowiem oglnie... jest takie fajne narzdzie do wyszukiwania rozwiza optymalnych, a mianowicie MiniZinc, na courserze s kursy na ten temat, mona wybra chyba bezpatn wersj... ale nie jestem pewny... i dla nie za duej iloci danych dziaa to niele, mona tam wybiera rne algorytmy optymalizacji, ja testowaem tylko podstawowe...

Natomiast jeeli chcesz pozna lepsze podpowiedzi, o ile bdzie na to szansa... to sprbuj sformuowa swj problem dokadniej... opisz ilo elementw do upchania... podaj reguy, dokadnie... przy tego typu optymalizacji praktycznie wszystko moe mie znaczenie... jeeli danych nie jest bardzo duo... :)

_________________
miasto nauki praktycznej
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
Chemikk



Doczy: 26 Sty 2008
Posty: 541
Skd: Wrocaw

PostWysany: Czw Lip 12, 2018 1:59 pm  OP    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

Dzikuj za popdpowied, przyjrz si MiniZinc. Co do lepszego zdefiniowania problemu, to chtnie to zrobi, tylko musz przygotowa nieco wicej materiaw.
_________________
Chtnie pomog z D, Ruby on Rails, JavaScript/CoffeeScript, CSS/SASS

“There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things.”
Phil Karlton
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email Odwied stron autora Numer GG
hurgadion



Doczy: 06 Kwi 2011
Posty: 852
Skd: Web :)

PostWysany: Czw Lip 12, 2018 2:15 pm      Temat postu: Odpowiedz z cytatem Pisownia

chocia po drugim przeczytaniu doszedem do wniosku... e tu chyba bardziej chodzi o stworzenie pewnego algorytmy/procedury porzdkowania dwuwymiarowych figur nietypowych (o rnych ksztatach), aby zminimalizowa pustostany ? dobrze myl ? jeeli tak, to jest to raczej nietypowe zagadnienie... i nie wiem czy MiniZinc pomoze, bo tam trzeba wpisa pewne reguy do optymalizacji, ktrych wanie chyba szukasz... ^^

pierwsza sugestia: jeeli to jest jednorazowa czynno, to bym to zrobi mniej wicej tak... pakowabym figury podobne razem... chyba, e z dan figur da si upcha optymalnie inn... jeeli to moliwe, to zrb skan tych figur... podaj wymiary tych figur, i podaj wymiar/wymiary obszaru/obszarw, w ktry/ktre chcesz upakowa te figury... ^^

_________________
miasto nauki praktycznej
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Gwna -> Inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Moesz pisa nowe tematy
Moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Moesz dodawa zaczniki na tym forum
Moesz pobiera pliki z tego forum




Debug: strone wygenerowano w 0.10864 sekund, zapytan = 11
contact

| Darmowe programy i porady Jelcyna | Tansze zakupy w Helionie | MS Office Blog |