Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1     
Autor Temat: Poruszanie się w grze
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003
Poruszanie się w grze

Temat powraca ... wczoraj jak nie mogłem spać to wymyśliłem sobie że znów zacznę robić grę RPG

Może ma ktoś już mechanizmy poruszania się ia takie tam inne bajery które w takiej grze występują ??

Jak tak to proszę na meila

Napiszcie też jakie problemy napotkaliście podczas tworzenia gry , przemyślenia też się przydadzą


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

13-03-2005 16:01
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Chudy
[TLHW]Wiktor



Typ: moderator
Postów: 574
Zarejestrowany: Aug 2002

Wielokrotnie zabierałem się za pisanie gry RPG także wiele się nauczyłem, służę pomocą
Co do poruszania to chyba dość prostym i mądrym rozwiązaniem jest poruszanie się po "kafelkowym" świecie. Chodzi mi tu poprostu o plansze podzieloną na równego rozmiaru sektory, a krajobraz jest składany jak klocki lego z różnych elementów. Postać zaś porusza się co sektor.


_____________________________________________
Projekt "Thunder Cannons" nadchodzi...

14-03-2005 14:38
Pokaż profil Chudy  Wyślij email do Chudy   Odwiedź stronę Chudy       1220895
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003

Tak też wymyśliłem ... tylko jak zrobić ładny efekt poruszania się mapy (płynne przejście)przesunięcie sie mapy


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

15-03-2005 14:54
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004

Ehm... Ja myślę, jak zrobić, żeby po przejściu przez teren mapa się odkrywała i zapisać odkryte tereny do pliku =]

18-03-2005 22:00
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
mikmas
From Łódź Stadt




Typ: neutral
Postów: 772
Zarejestrowany: Apr 2003

Szczerze mówiąc to nigdy nie pisałem gry RPG, ale myślę, że potrafię Ci pomóc . Znam sposób, żeby mapa (picturebox z narysowanymi elementami) potrafił się przesówać, a ludek żeby zostawał tak naprawdę w miejscu (daje to niezły efekt). Wtedy problem kolidowania znika za pomocą (naprawdę świetnego) rozwiązania mr. Marcin_an'a: http://board.freeweb.pl/posts.php?board_id=1543&topic_id=81423&post_id=944105&select=944105#post944105. Ale widzę, że Ty chcesz tu mieć kafelkową planszę (a to praktycznie uniemożliwia przesówanie mapy przy jej dużej rozdzielczości).

Grizz! Niezły pomysł


_____________________________________________
4C;65;70;69;65;6A;20;62;79;9C;20;73;69;EA;20;
62;61;72;64;7A;69;65;6A;20;73;6B;6F;6E;63;65;
6E;74;72;6F;77;61;B3;20;6E;61;20;6F;64;70;6F;
77;69;65;64;7A;69;2C;20;61;20;6E;69;65;20;6E;
61;20;72;6F;7A;73;7A;79;66;72;6F;77;79;77;61;
6E;69;75;20;3A;50

18-03-2005 22:12
Pokaż profil mikmas  Wyślij email do mikmas   Odwiedź stronę mikmas       3632553
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003

Też mi się bardzo podoba pomysł Grizz`a.
Już kilka dni temu rozmawiałem z Marcin_an`em i skorzystam z jego porad ... Chyba to nawet to samo co podałeś w linku ...

A ja czekam na kolejne pomysły

Naprawde dobre to Grizz !


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

19-03-2005 08:23
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Pablo



Typ: neutral
Postów: 2
Zarejestrowany: Sep 2004

czyli coś w stylu Tibii

20-03-2005 22:28
Pokaż profil Pablo  Wyślij email do Pablo        1693404
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003

tak tylko bardziej płynne


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

22-03-2005 18:54
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004

Taak... Dzięki... Ale za nic nie mogę tego wymyślić -_-

24-03-2005 17:37
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003

Może to :

Masz tablice Mapa(x,y) as bleble gdzie masz mape np. 1=Trawa 2=Woda i masz 2 tablce
AbcTest(x,y) as bleble gdzie 1=widaćmape 0=niewidaćmapy ...


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

24-03-2005 20:37
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004

Hmmm... No, o tym to nie pomyślałem... Muszę to dopracować i wprowadzę w życie... Wielkie dzięki!!!

24-03-2005 21:25
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003

A ja nadal czekam na jakieś fajne mopysły


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

26-03-2005 18:06
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004

Co do poruszania się w grze...
Błagam, dajcie jakiś bardzo łatwy kod, dzięki któremu postać będzie stała w miejscu, a teren będzie się przesuwać... Bez rzadnych kolizji... Sam, suchy kod do przesuwania terenu i jeszcze oddzielnie jak dodawać mapy
Grę chciałbym wydać jako donateware, więc proszę o pozwolenie na modyfikację kodu i wykorzystanie go w tejże produkcji (jeśli sam niczego lepszego do tego czasu nie wymyślę, bo na razie mam kiepski i żmudny pomysł... Robienie map długo by trwało...)...

28-03-2005 21:14
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
Knight Lore''FC




Typ: neutral
Postów: 240
Zarejestrowany: Jan 2003


Co do poruszania się w grze...
Błagam, dajcie jakiś bardzo łatwy kod, dzięki któremu postać będzie stała w miejscu, a teren będzie się przesuwać... Bez rzadnych kolizji... Sam, suchy kod do przesuwania terenu i jeszcze oddzielnie jak dodawać mapy
Grę chciałbym wydać jako donateware, więc proszę o pozwolenie na modyfikację kodu i wykorzystanie go w tejże produkcji (jeśli sam niczego lepszego do tego czasu nie wymyślę, bo na razie mam kiepski i żmudny pomysł... Robienie map długo by trwało...)...

Hej... Tu masz link do przykladu : GRA.ZIP - 13 kb
Jest fragment kolizji (np. nie idzie wejsc na sciane i wyjsc poza mape)
Teoretycznie na mapie mozna umiescic 2 mln. roznych elementow   (zalezy od wymiarow mapy)
Mozna ustalic wielkosc okna widzacego swiat itd..
To tylko taka propozycja - wiec nie spodziewajcie sie wodotryskow

29-03-2005 17:58
Pokaż profil Knight Lore  Wyślij email do Knight Lore        1065423
Knight Lore''FC




Typ: neutral
Postów: 240
Zarejestrowany: Jan 2003

I jak... przyklad przydal sie na cos ?
Moze bardziej to rozbuduje i przesle do Jelcyna...

31-03-2005 01:03
Pokaż profil Knight Lore  Wyślij email do Knight Lore        1065423
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003

Gdyby była płynna animacja to by było coś

A co do mapy to jest inne rozwiązanie (mojego brata) ale przedstawię w łatwiejszy sposób

Jak mamy tablice to możemy podzielić ją na połowę 2 połowa będzie na to czy widać mapę czy nie (0-Nie 1-Tak) od numeru elementu odejmujemy polowe i jeśli wynik będzie ujemny to dany kawałek jest niewidoczny, a jeśli dodatni to da numer elementu widocznego który możemy umieścić na mapie


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

31-03-2005 14:37
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004

Powiem  tak: chcę zrobić tak, żeby mapę dało się szybko robić i żeby była zapisana w pliku tekstowym (będę go chciał potem zakodować i w programie odkodowywać... muszę zrobić moduł z kodowaniem/dekodowaniem)... Czasami mapa będzie się zmianiać, bo gracz wejdzie w punkt A, więc wtedy się otworzą drzwi B itp...

31-03-2005 17:00
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003

Zapisujesz w pliku textowym np *001;*002; albo 001002 <- tutaj musisz wiedzieć ile zajmie 1element mapy w tym wypadku 3 czyli masz od 0 do 999


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

01-04-2005 11:46
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Knight Lore''FC




Typ: neutral
Postów: 240
Zarejestrowany: Jan 2003


xEagle2 :
Gdyby była płynna animacja to by było coś

No to jest TO COŚ... hie hie

Płynna animacja (można ustawić prędkość ruchu) + dodatkowo poruszanie się nie w 4 kierunkach, ale w 8 ! 
lewo, prawo, góra, dół i po skosach...

Po drobnej przeróbce można dodać animację przesuwającego się gracza (jest na to 32 klatki - chyba wystarczy...)

Dodano identyfikacje pola na którym znajduje sie gracz.

Sampel : gra2 - 15 kb

Jeszcze trochę, a dodam pokazywanie terenu o wybranym promieniu koła... (reszta będzie np. czarna) - dopiero po ruchu w wybranym kierunku pojawia się zawartość następnych pól...

[Post edytowany dnia 02-04-2005 00:48 przez Knight Lore'FC]

02-04-2005 00:42
Pokaż profil Knight Lore  Wyślij email do Knight Lore        1065423
xEagle2



Typ: neutral
Postów: 280
Zarejestrowany: Jul 2003

Ładnie ładnie ... tylko ... jak idę po skosie to boczne 'kratki' się gubią .. ale jest coś


_____________________________________________
Co oznacza NET ? Natychmiastowa Eksplozja Trojanów

02-04-2005 12:13
Pokaż profil xEagle2  Wyślij email do xEagle2       
Wszystkich odpowiedzi: 19 :: Maxymalnie na stronę: 20
Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1