Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1     
Autor Temat: Znowy te GRY
MoRbieS




Typ: neutral
Postów: 3
Zarejestrowany: Feb 2005
Znowy te GRY

Jezeli ktos jest programistą VB a znudziło mu sie dotychczasowe zajecie a chciałby sie wykazać przy tworzeniu gry opartej na silniku TrueVision3D w wersji 6.2 prosze o kontakt.
- Nie chodzi mi o zarabianie kasy ,gra bedzie całkowicie za FREE(moze kiedys)
- Kazdy moze sie zgłosić nie licze na umiejetnosci , bardziej na checi
- Do projektu podchodzimy całkowicie swobodnie , tu nie ma miejsca na sztywne reguły.
Inf:
[+] Platforma - Visual Basic 6.0
[+] Engine - TrueVision 6.2
[+] Gatunek - FPP + Przygoda (w zasadzie karzda inna)
[+] Server www - Strona www w budowie server już jest (500 mb + DSL)
Poszukujemy:
[+] Programistów
[+] Webmajsterów*
[+] Grafików 3D + 2D
[+] Kogoś od scenariuszy
[+] F/X
[+] Muzyka itp...
[+] Kazdego kto cos ma do zaoferowania
Kontakt:
mail -
GG - 7252656 (raczej godziny popołudniowe)
.:: Tu nie chodzi o kase ale o satysfakcje...

Dzieki MoRbieS

06-02-2005 14:19
Pokaż profil MoRbieS  Wyślij email do MoRbieS        7252656
Coldzik




Typ: neutral
Postów: 75
Zarejestrowany: Jul 2003

hmmm jezeli " Kazdy moze sie zgłosić nie licze na umiejetnosci , bardziej na checi" nie wroze temu projektowi ukonczenia chociaz bardzo bym tego chcial. Czy napewno zaczynac pisanie takiej gry w gotowym enginie jest oplacalne? (nie chodzi o kase) Przeciez robienie gry w oparciu o gotowy engine nie bedzie wzbogacalo umiejetnosci pisania gier. Co z tego ze poznasz engine True Vision i bedziesz umial pisac w nim gry jak nie bedziesz umial napisac chocby prostej gry w DirectX czy OpenGL.
Lepsza rzecza jest napisanie wlasnego enginea, zbogacenie umiejetnosci i ukonczenie chocby marnej gry niz pisanie gry na gotowym enginie. To tak jakbys robil gre w Klik and Play nie no moze troche trudniejsze to bedzie.
A jezeli bedzie Ci chodzilo o szybkosc swojego enginea to sie nie martw. Wiem ze True Vision jest szybszy gdyz napisany jest w C++ ale wystarczy przesiasc sie na VB.NET i juz bedzie mozna stworzyc rownie szybki engine, gdyz z tego co wiem, chociaz moge sie mylic, wszystko tworzone na platformie .NET jest tak samo wydajne i tylko dochodzi sprawa czy wolisz pisac w C++ czy VB.

Hmm ogolnie odradzam pisania gdy z takim podejsciem jak Twoje. Jezeli naprawde chcesz cos stworzyc to nie mozesz pozwolic sobie na swobode wsrod ekipy, a no i umiejetnosci tez sa bardzo wazne. Wiele osob twierdzi ze napisanie dobrej gry jest trudniejsze od napisania systemu operacyjnego i moim zdaniem cos w tym jest.

Chetnie bym sie przylaczyl do tego projektu gdyby zamiast "Platforma - Visual Basic 6.0" bylo Platforma - VB.NET a zamiast "Engine - TrueVision 6.2" bylo Engine - Nasz wlasny. Platforma dlatego iz wlasnie probuje przestawic sie na .NETa a engine dlatego iz bym mogl wiele sie z tego nauczyc.

Ok koncze te polemike i mam nadzieje ze sie zastanowisz nad tym

Pozdrowienia
Coldzik

09-02-2005 22:22
Pokaż profil Coldzik  Wyślij email do Coldzik        5319206
MoRbieS




Typ: neutral
Postów: 3
Zarejestrowany: Feb 2005

Szczerze mówiąc masz racje... , pisanie własnej gry jest na pewno o wiele bardziej przydatne niż korzystanie z gotowego engine , chociaż po co mam wymyślać cos co już zostało wcześniej wymyślone działa lepiej , sprawniej ,itp...
A jak wiadomo gry napisane pod profesjonalnymi enginami wyglądają lepiej , a co najwazniejesze stabilniej działają nie pokazując takiego kiczu jak setki innych darmowych gier - cos w stylu saper itp.
Co do przesiadki na .NET tarze myśleliśmy o tym (ale niestety funduszy brak) - gdy zapoznamy się z tą platformą w tedy pomyślimy o własnym enginie.
Swobodne podchodzenie do projektu według mnie nie polega na tym ze każdy robi to co chce , ale cos w stylu kumpelskiego teama ( cos spieprzysz to NIE to nie znaczy ze jesteś do bani przecież możesz być lepszy w czymś innym
  A to ma swoje odzwierciedlenie w motywowaniu uczestników ,a co za tym idzie lepszego rezultatu końcowego.
Szczerze pisząc nie namawiam nikogo do tworzenia gier , bo na pewno nie jest to łatwe zadanie ,tylko zastanów się nad tym co masz z tego ze piszesz jakieś denne programiki z których tak naprawdę to się tylko babcia cieszy - Nic , powiesz pewnie własna satysfakcja ( satysfakcja minie , i co w tedy ?)
> Wtedy zastanowisz się nad tym co teraz pisze.
> Bo programowanie jest jak narkotyk - chcesz coraz więcej i więcej... , aż w końcu sam  tego nie ogarniesz.

A morał z tego taki:
Zawsze rozpoczynaj od najłatwiejszych rozwiązań , z czasem zaczniesz pisać własne engine - y!!
Pierwsza grę napiszesz w VB a... 15 w C++ sprzedasz i zarobisz!!
I tyle z mojej strony.
Przepraszam za chaotyczną formę tego posta , ale nie jestem pisarzem wiec wybaczcie mi.

Dzieki za pomoc, napewno wiele nas to nauczy...
Pozdrowka MoRbieS

[Post edytowany dnia 10-02-2005 12:07 przez MoRbieS]

10-02-2005 12:04
Pokaż profil MoRbieS  Wyślij email do MoRbieS        7252656
Wszystkich odpowiedzi: 2 :: Maxymalnie na stronę: 20
Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1