Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1     
Autor Temat: Kolizje :D
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004
Kolizje :D

Tworzę grę RPG i potrzebuję pomocy...

Plansza jest zbudowana z kontrolek image z obrazkami 25x25 pikseli. Jeden ruch w lewo, prawo, do góry lub dół to top/left -360...

Chcę, żeby kontrolka imgRycerz nie mogła "wejść" na kontrolkę imgWoda, tzn. żeby imgRycerz zatrzymał się na np. imgWoda (imgWoda to tablica kontrolek).left-360 i po wciśnięciu klawisza prawo nie można było w tamtą stronę pójść...

Uff.. Mam nadzieję, że rozumiecie . Proszę możliwie jak najłatwiejsze wytłumaczenie

06-11-2004 21:15
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
Chudy
[TLHW]Wiktor



Typ: moderator
Postów: 574
Zarejestrowany: Aug 2002

Niewiem jak wygląda silnik twojej gry ale polecam zobaczyć ten prosty sampel: http://republika.pl/vbworks/download/Kulka.zip
I taka drobna porada. Do gier staraj nie używać się kontrolek graficznych. Stosuj funkcje graficzne. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem była by funkcja BitBlt.

[Post edytowany dnia 06-11-2004 22:08 przez Chudy]


_____________________________________________
Projekt "Thunder Cannons" nadchodzi...

06-11-2004 22:07
Pokaż profil Chudy  Wyślij email do Chudy   Odwiedź stronę Chudy       1220895
marcin_an
Forumowicz




Typ: neutral
Postów: 1265
Zarejestrowany: Mar 2004

Przeanalizuj ten wątetek, może ci w czymś pomoże:
http://board.freeweb.pl/posts.php?board_id=1543&topic_id=81423&division=615

I zgadzam się z Chudym w sprawie kontrolek - lepiej jest używać funkcji GDI - działają o wiele szybciej i wygodniej ich użyć.


_____________________________________________
Jedzonko dla Google'a:
Forum na temat Visual Basic, C, C++, Pascal, Programowanie, API, PHP, VBA, VB.NET, QBasic, VBScript, Komputery
Moja strona o wszystkim

06-11-2004 22:32
Pokaż profil marcin_an  Wyślij email do marcin_an   Odwiedź stronę marcin_an  
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004

THX, Chudy. Mam pytanie: czy jeśli nie wykombinuję niczego innegi, to mogę wykorzystać ten Twój kod w nie zmienionej formie (prawie).

07-11-2004 10:15
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
Chudy
[TLHW]Wiktor



Typ: moderator
Postów: 574
Zarejestrowany: Aug 2002

Kod z mojej strony jest oznaczony że jest autorstwa kogo innego ale tak naprawde to ten autor to mój kolega i pomagałem mu przy pisaniu tego kodu. Kożystaj z niego dowoli ale jeśli chcesz to moge napisać lepszy algorytm bo od czasu gdy napisałem tego sampla nauczyłem się wielu rzeczy bo nie raz próbowałem napisać grę RPG. Teraz mam większe doświadczenie.


_____________________________________________
Projekt "Thunder Cannons" nadchodzi...

07-11-2004 13:09
Pokaż profil Chudy  Wyślij email do Chudy   Odwiedź stronę Chudy       1220895
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004

Hmmm... Muszę duuuużo pomyśleć Mój pomysł na grę chyba przewyższa moje możliwości Bo ma w niej być o wiele więcej rodzajów terenu (co będzie, jeśli będzie ich ponad 9?!). A poza tym np. jak się wejdzie do jednego domu to będzie co innego niż jak się wejdzie do drugiego... Ufff... Ja tak piszę, że chyba nikt tego nie zrozumie :/

07-11-2004 14:49
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
Chudy
[TLHW]Wiktor



Typ: moderator
Postów: 574
Zarejestrowany: Aug 2002

Ja rozumiem bo w pisaniu gier RPG wierz mi mam doświadczenie. Wykafelkowanie map, NPC na mapie, różne zdarzenia np. teleport jak wejdzie się w drzwi itp. wielokrotnie przerabiałem. Też na początku miałem tego typu problemy a teraz już sobie z nimi doskonale radze.


_____________________________________________
Projekt "Thunder Cannons" nadchodzi...

07-11-2004 14:56
Pokaż profil Chudy  Wyślij email do Chudy   Odwiedź stronę Chudy       1220895
Grizz




Typ: neutral
Postów: 50
Zarejestrowany: Jun 2004

Fajnie, że rozumiesz, o co mi chodzi
Ja może od długiego czasu programuję, ale miałem duże przerwy i trochę zaniedbałem "naukę" i wielu rzeczy nie rozumiem :/ (chlip). Dlatego bardzo proszę, żeby jak ktoś jeszcze coś znajdzie, to żeby komentarze były w kodzie proste do zrozumienia

07-11-2004 15:40
Pokaż profil Grizz  Wyślij email do Grizz   
Wszystkich odpowiedzi: 7 :: Maxymalnie na stronę: 20
Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1