Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1     
Autor Temat: Proste gry 3D
mikmas
From Łódź Stadt




Typ: neutral
Postów: 772
Zarejestrowany: Apr 2003
Proste gry 3D

Jak zrobić prostą grę 3D w VB?? Chodzi mi tu o taką grę jak np. F22 Raptor - nie ma rozmazanych pixli, przez co je wyraźnie widać (wada). Są tam jednak możliwości oglądania samolotu z różnych viewów i proste animacje. A cała gra zajmuje 18 mb.


_____________________________________________
4C;65;70;69;65;6A;20;62;79;9C;20;73;69;EA;20;
62;61;72;64;7A;69;65;6A;20;73;6B;6F;6E;63;65;
6E;74;72;6F;77;61;B3;20;6E;61;20;6F;64;70;6F;
77;69;65;64;7A;69;2C;20;61;20;6E;69;65;20;6E;
61;20;72;6F;7A;73;7A;79;66;72;6F;77;79;77;61;
6E;69;75;20;3A;50

15-04-2004 22:09
Pokaż profil mikmas  Wyślij email do mikmas   Odwiedź stronę mikmas       3632553
vather




Typ: neutral
Postów: 26
Zarejestrowany: Aug 2003

w dziale OCX znajduje sie cus takiego TrueVision (560 KB) - Dzięki tej kontrolce napiszesz w VB grę 3D (najpawdopodobniej w VBMagazine #12 znajdziesz dokładny opis tej kontrolki).  Oczywiscie do pisania gier polecam C++
,gdyz VB jest ciut wolny
a najlepiej skozystaj z DirectX SDK tam masz przyklady itp jak kozystac z enginu DIRECT3D

no i oczywiscie jak chcesz napisac cos w stylu F22 Raptor - niewystarcza tylko kontrolki i checi , ale takze umiejetnosci

hehe ale zalamilem


Pozdrawiam


_____________________________________________
MatriX has You !!!

15-04-2004 23:15
Pokaż profil vather  Wyślij email do vather   
mikmas
From Łódź Stadt




Typ: neutral
Postów: 772
Zarejestrowany: Apr 2003

Dzięx .
------------
no i oczywiscie jak chcesz napisac cos w stylu F22 Raptor - niewystarcza tylko kontrolki i checi , ale takze umiejetnosci
------------
F22 pisało z 10 goro - ja chce napisać chociaż efekt iścia przez tunel .

Ja miałem zonki z tą kontrolką, ale spróbuję podłączyć akcelerator

[Post edytowany dnia 18-04-2004 13:23 przez mikmas]


_____________________________________________
4C;65;70;69;65;6A;20;62;79;9C;20;73;69;EA;20;
62;61;72;64;7A;69;65;6A;20;73;6B;6F;6E;63;65;
6E;74;72;6F;77;61;B3;20;6E;61;20;6F;64;70;6F;
77;69;65;64;7A;69;2C;20;61;20;6E;69;65;20;6E;
61;20;72;6F;7A;73;7A;79;66;72;6F;77;79;77;61;
6E;69;75;20;3A;50

16-04-2004 21:23
Pokaż profil mikmas  Wyślij email do mikmas   Odwiedź stronę mikmas       3632553
anonim




Typ: Nie zarejestrowany
Trochę...

Temat trochę nieaktualny, ale jeśli ktoś jest zainteresowany, to moge przesłać parę prosgramików i link do DXSDK7.

22-02-2005 23:41
  
mikmas
From Łódź Stadt




Typ: neutral
Postów: 772
Zarejestrowany: Apr 2003

Jeżeli masz jakieś materiały, to myślę, że nie tylko chętnym się to przyda. Wyślij maila do Jelcyna! Niech zamieści to na vb4all!


_____________________________________________
4C;65;70;69;65;6A;20;62;79;9C;20;73;69;EA;20;
62;61;72;64;7A;69;65;6A;20;73;6B;6F;6E;63;65;
6E;74;72;6F;77;61;B3;20;6E;61;20;6F;64;70;6F;
77;69;65;64;7A;69;2C;20;61;20;6E;69;65;20;6E;
61;20;72;6F;7A;73;7A;79;66;72;6F;77;79;77;61;
6E;69;75;20;3A;50

22-02-2005 23:55
Pokaż profil mikmas  Wyślij email do mikmas   Odwiedź stronę mikmas       3632553
hicks
raptor user



Typ: moderator
Postów: 279
Zarejestrowany: Apr 2003

Jak sie tylko przyczepie (a jak )


z enginu DIRECT3D

Direct3D to nie jest ENGINE...

A odnośnie tematu to robienie gry 3D to pomysł ciekawy. Również polecam DirectX SDK... Hmm... Można skorzystać z TV, ale ja na twoim miejscu wolałbym stworzyć własny engine...

[Post edytowany dnia 23-02-2005 12:54 przez hicks]


_____________________________________________
TLHW Clan member

23-02-2005 12:51
Pokaż profil hicks  Wyślij email do hicks   Odwiedź stronę hicks       2511367
mikmas
From Łódź Stadt




Typ: neutral
Postów: 772
Zarejestrowany: Apr 2003

Stworzyć własny engine? Czyli rozumiem, że mam samemu, bez żadnej di-el-elowskiej pomocy nie korzystać? W najlepszym wypadku wtedy gry będą miały grafikę dosowską, a zasobów będą żreć jak gry przyszłości . Jednak nie dawno zakupiłem sobie Dark Basica . Program specjalnie przygotowany do pisania gier 3D. Jak się zpojrzy na funkcje to aż głupio ich używać, bo nie pozwalają się namęczyć . Ja z matmy dobry nie jestem, a tam wszystkie trudniejsze operacje robią funkcje DB, dlatego jest bardzo pomocny. No i gry o niebo szybciej chodzą od vb-sowskich


_____________________________________________
4C;65;70;69;65;6A;20;62;79;9C;20;73;69;EA;20;
62;61;72;64;7A;69;65;6A;20;73;6B;6F;6E;63;65;
6E;74;72;6F;77;61;B3;20;6E;61;20;6F;64;70;6F;
77;69;65;64;7A;69;2C;20;61;20;6E;69;65;20;6E;
61;20;72;6F;7A;73;7A;79;66;72;6F;77;79;77;61;
6E;69;75;20;3A;50

23-02-2005 16:26
Pokaż profil mikmas  Wyślij email do mikmas   Odwiedź stronę mikmas       3632553
anonim




Typ: Nie zarejestrowany
Materiały

Jeśli chodzi o materiały, to są one sukcesywnie umieszczane w VBMagazine (ostatni numer). Chwilowo nie mogę napisać nic nowego - polibuda zajmuje sporo czasu. Parę moich przykładów znajduje się w dziale Workshop | Grafika. Wszystkie dotyczą wersji 7.0. Pełną wersję DX70SDK (123 MB) wraz z przykładami znalazłem na stronie
http://mirror.aarnet.edu.au/pub/microsoft/directx/directx7/
Na macierzystych stronach Microsoftu pliku tego raczej nie znajdziecie (są tylko nowsze, nieznane mi wersje).
Pozdrawiam.

23-02-2005 17:35
  
Wszystkich odpowiedzi: 7 :: Maxymalnie na stronę: 20
Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1