Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1     
Autor Temat: need for speed :D
napadlek
Ciapek



Typ: neutral
Postów: 117
Zarejestrowany: Feb 2003
need for speed :D

Jak zbadac predkosc myszy? Wiem ze to nei bedzie latwe bedzie trzeba chyba jakis odcinek wybrac, czy przyspieszenie zbadac czy jakos tak :/. Ach, trzeba bylo uwazac na fizyce... (A z kartkowki z przyspieszenia i predkosci bombe mialem...)
Jakby ktos mial jakies pomysly, albo nie rozumial posta to please walnije=cie jakas odpowiedz.
Nara - Pozdro.


_____________________________________________
www.napadlek.prv.pl ruszyla od nowa zapraszam

13-10-2003 18:49
Pokaż profil napadlek  Wyślij email do napadlek   Odwiedź stronę napadlek       3392810
m-a-x



Typ: neutral
Postów: 366
Zarejestrowany: Jan 2003

Gdzieś pamiętam że widziałem programik który to robi - tylko nie pamiętam czy to był kod czy exek.

No ale nie ważne. Wiec zaczynamy od podstaw: prędkość jest to droga/czas. Jako droge sobie obierzemy rozdzielczość ekranu. Przyjmujemy (własciwie to nie trzeba przyjmować tylko tak poprostu jest ) mycha porusza sie w dwóch kierunkach: po osi X i Y. I co jakiś czas np co 1 sekunde sprawdzasz jej położenie względem poprzedniego położenia (oczywiście 1 sekunda będzie to troche za dużo - może to być np 0,1sek.). Jeżeli chcesz otrzymywać wynik w km/h to sobie to przemnażasz odpowiednio. I tutaj mamy pewien problem bo: ponieważ rozdzielczoiśći nie da sie odnieść do rzeczywistego wymiaru ekranu wiec albo przyjmiesz sobie że pixel to metr albo każesz userowi podać wymiar ekranu np w metrach. Poprzez proporcje odniesiesz sobie metr(wymiar ekranu - rzeczywisty) wzgledem pixela. No i dalej, Wyliczasz sobie osobno prędkość po X'ach i po Y'kach ( zmiana pozycji / czas ). Teraz nie dodajesz tego (hehe) tylko wyliczasz wektor wypadkowy (jest to poprostu przekątna tego prostokąta wyznaczonego przez wektory Vx i Vy). Gdy któraś ze składowych wektora V jest równa 0 wtedy prędkość drugiej składowej jest prędkością V. Gdy jednak jest inaczej wtedy za pomocą wzoru pitagorasa (hehe nie wiem czy dobrze to napisałem ) wyliczasz przekątną. Oczywiście gdy jest to kwadrat można zastosować wzór na przekątną kwadratu! Wartość długości przekątnej jest naszą szukaną prędkością

Nie wiem czy nie zamotałem tu zabardzo ale... ...chyba sobie poradzisz, życze powodzenia.


_____________________________________________

Problemem zazwyczaj nie jest brak osób znających odpowiedź a zadanie właściwego pytania!

14-10-2003 11:17
Pokaż profil m-a-x  Wyślij email do m-a-x   
mikmas
From Łódź Stadt




Typ: neutral
Postów: 772
Zarejestrowany: Apr 2003

<wow>Powiedzmy, że da się zrozumieć


_____________________________________________
4C;65;70;69;65;6A;20;62;79;9C;20;73;69;EA;20;
62;61;72;64;7A;69;65;6A;20;73;6B;6F;6E;63;65;
6E;74;72;6F;77;61;B3;20;6E;61;20;6F;64;70;6F;
77;69;65;64;7A;69;2C;20;61;20;6E;69;65;20;6E;
61;20;72;6F;7A;73;7A;79;66;72;6F;77;79;77;61;
6E;69;75;20;3A;50

18-10-2003 09:44
Pokaż profil mikmas  Wyślij email do mikmas   Odwiedź stronę mikmas       3632553
m-a-x



Typ: neutral
Postów: 366
Zarejestrowany: Jan 2003

Hehe - z tego co wiem adresat zrozumiał i udało mu sie napisac proga - to najważniejsze

Na następny raz postaram sie jakoś normalniej wytłumaczyć.


_____________________________________________

Problemem zazwyczaj nie jest brak osób znających odpowiedź a zadanie właściwego pytania!

18-10-2003 17:28
Pokaż profil m-a-x  Wyślij email do m-a-x   
Wszystkich odpowiedzi: 3 :: Maxymalnie na stronę: 20
Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1