Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1     
Autor Temat: AI
thot
lol



Typ: neutral
Postów: 47
Zarejestrowany: Jun 2003
AI

może ktoś zna adresy jakiś stron jak w vb tworzyć AI


_____________________________________________
nie chce ci sie deklarowac api?
nie chcesz pisac dlugich funkcji?
chesz miec mozliwosc kolorowania napisu na
commandbutionie i wiele innych ciekawych funkcji?

-ściągnij kontrolkę FkFx
www.fkfx.webpark.pl

24-06-2003 11:04
Pokaż profil thot  Wyślij email do thot   Odwiedź stronę thot       4138988
Chudy
[TLHW]Wiktor



Typ: moderator
Postów: 574
Zarejestrowany: Aug 2002

AI = Sztuczna inteligencja ???


_____________________________________________
Projekt "Thunder Cannons" nadchodzi...

24-06-2003 12:16
Pokaż profil Chudy  Wyślij email do Chudy   Odwiedź stronę Chudy       1220895
napadlek
Ciapek



Typ: neutral
Postów: 117
Zarejestrowany: Feb 2003
Teee, MĄDRALA!

Nie mów do nas kodami bo my nie maszyny kodujące.
Sorry jesli to jakis łatwy skrót i go nie znam...
Albo wiesz co? Mam pomysl. Nie mów nam od czego to skrót-urządzimy sobie małą zgadywanke, cos dla rozrywki na tym nudnym forum, o jeszcze nudniejszej rzeczy jaką jest programowanie. Powodzenia.


_____________________________________________
www.napadlek.prv.pl ruszyla od nowa zapraszam

24-06-2003 21:45
Pokaż profil napadlek  Wyślij email do napadlek   Odwiedź stronę napadlek       3392810
Jelcyn
Admin forum




Typ: admin
Postów: 895
Zarejestrowany: Apr 2002

w fabryce gier były teksty na ten temat, ale nie pamiętam adresu do fabryki gier. fabryka.px.pl jest już nieaktualny


_____________________________________________
Jelcyn
vb4all(małpka)canpol.pl
http://www.coderscity.pl/no-vb4all * http://www.jelcyn.com

24-06-2003 21:58
Pokaż profil Jelcyn  Wyślij email do Jelcyn   Odwiedź stronę Jelcyn       270849979    6237704
thot
lol



Typ: neutral
Postów: 47
Zarejestrowany: Jun 2003
heh

Ai = Sztuczna inteligencja
a może ze stron zagranicznych coś ??


_____________________________________________
nie chce ci sie deklarowac api?
nie chcesz pisac dlugich funkcji?
chesz miec mozliwosc kolorowania napisu na
commandbutionie i wiele innych ciekawych funkcji?

-ściągnij kontrolkę FkFx
www.fkfx.webpark.pl

25-06-2003 12:30
Pokaż profil thot  Wyślij email do thot   Odwiedź stronę thot       4138988
VBija




Typ: neutral
Postów: 56
Zarejestrowany: Mar 2003

jaki program chcesz stworzyć, będzie mi łatwiej ci pomuc


_____________________________________________
zobacz moją stronę http://vbija.prv.pl/
Andrzej Wodyński

25-06-2003 21:09
Pokaż profil VBija  Wyślij email do VBija   Odwiedź stronę VBija       2647002
thot
lol



Typ: neutral
Postów: 47
Zarejestrowany: Jun 2003

raczej nie program a gre


_____________________________________________
nie chce ci sie deklarowac api?
nie chcesz pisac dlugich funkcji?
chesz miec mozliwosc kolorowania napisu na
commandbutionie i wiele innych ciekawych funkcji?

-ściągnij kontrolkę FkFx
www.fkfx.webpark.pl

26-06-2003 10:04
Pokaż profil thot  Wyślij email do thot   Odwiedź stronę thot       4138988
napadlek
Ciapek



Typ: neutral
Postów: 117
Zarejestrowany: Feb 2003
Czekaj czekaj...

Chyba sie domyslam o co chodzi... Jesli o gre... W fifie 2002 znalazlem "AI Options". Hmmmm, czego to moze dotyczyc... Zachowania graczy w fifie a tak ogolnie to sie jeszcze pogłowie...


_____________________________________________
www.napadlek.prv.pl ruszyla od nowa zapraszam

26-06-2003 10:52
Pokaż profil napadlek  Wyślij email do napadlek   Odwiedź stronę napadlek       3392810
m-a-x



Typ: neutral
Postów: 366
Zarejestrowany: Jan 2003

Widze że nie wiesz wogóle o co sie pytasz. Rzucasz jakies pytanie na forum - wogóle nie skonkretyzowane o co ci chodzi - i oczekujesz potem odpowiedzi. W vb pisze sie tak samo jak w innych językach - przynajmiej jeżeli chodzi o ai. Tu nie chodzi o język tylko o algorytmy. W grach to co nazwałes ai (ArtificalInteligence) nie jest wcale sztuczną inteligencją! Komputer nie myśli sam tylko zachowuje się - podejmuje działania - zgodnie z zaprogramowanymi algorytmami. Nie wiem jaką gre chcesz pisać - jeżeli chcesz sie porwać na coś w rodzaju Fifa2000 to może daj sobie spokój z tym odrazu. Natomiast jeżeli chodzi ci o cos dużo prostrzego to jednym dobrym przykładem do ćwiczeń jest kółko i krzyżyk. Spróbuj napisać sobie taką gre - tylko przypadkiem nie programuj każdego ruchu komputera osobno. Robi się to w taki sposób że komputer ma prowadzić symylacje - przed wykonaniem swojego ruchu:

1. Jak niedopuścić do wygranej przeciwnika. Czyli ile ruchów potzrebuje przeciwnik żeby wygrać i ewentualna pruba zapobiegnięcia temu.

2. Dążenie do własnej wygranej gdy przeciwnik nie zagraza (własną wygraną).

W skrucie to chodzi o coś takiego. Nie ma jakiegoś jednego algorytmu który jest standardowy do wszystkich gier. Musisz sobie poćwiczyć na jak najprostrzych przykładach a potem może jakoś dojdziesz w jaki sposób oprogramowac jakąś bardziej rozbudowaną gre.

PS
To co nazwałeś ai, w grach nazywane jest popularnie ENGINE'm gry. Niestety stron z przykładami nie znam, jednak o ile dobrze sobie przypominam, na vb4all (chyba) w workshopie w dziale gry jest gra kółko i krzyżyk - nie sprawdzałem w jaki sposób ona została napisana, looknij, może akurat ktoś bardziej pomysłowy ją stworzył.


_____________________________________________

Problemem zazwyczaj nie jest brak osób znających odpowiedź a zadanie właściwego pytania!

26-06-2003 15:34
Pokaż profil m-a-x  Wyślij email do m-a-x   
Wszystkich odpowiedzi: 8 :: Maxymalnie na stronę: 20
Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1