Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1     
Autor Temat: Głupie pytania cz.I
Tigrisek



Typ: neutral
Postów: 91
Zarejestrowany: Jul 2002
Głupie pytania cz.I

pewnie mnie powiesicie ale zgodnie z tytułem:

1. Po co są moduły?

Jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi nawet w mojej mądrej książce, faq też nie msdn za duży i po angielsku. znalazłem tylko o widoczności zmiennych itp itd. Ale po co to? równie dobrze mógłbym cały kod wpisać na upartego w form_load czy inny button i też by działał.
mam duży(jak na mnie) projekt i w nim kilka form i 4 modulasy. podzieliłem je sobie że pierwszy to cośtam drugi wyciąga dane, trzeci wpycha je do bazy a czwarty pokazuje korzystając z odpowiednich form. ha ale by forma wiedziała co i jak potrzebuje kilku danych które w tym momencie muszą byc public. i po co? toć tylko moduł4 i np form5 bedzie z nich korzystać to po co public. i zacząłem kombinować z klasami:

2. Po co sa klasy?

Nic nie kumam ... i pomyśleć że spłodziłem kilka dll które na tym bazuja, przerzucam sobie te zmienne w tą i z powrotem ale do ww przykładu nie moge tego jakoś wlepić bo za każdym razem wychodzi mi za dużo tych let i get toteż zacząłem kombinować z typami:

3. Po co są Typy? i jak je poskromić

czy da sie przerzucić te dane (np 4 różne zmienne) z modułu do klasy i z klasy do formy by nie biegały po całym projekcie jako public?

4. czy to co napisałem wyżej ma sens? bo może mój skromny tok rozumowania pojechał nie tym torem?

23-06-2003 17:18
Pokaż profil Tigrisek  Wyślij email do Tigrisek        107040
Chudy
[TLHW]Wiktor



Typ: moderator
Postów: 574
Zarejestrowany: Aug 2002

Moduły bardzo ułatwiają pracę programiście. Dobrze jest w nich zadeklarować kilka funkcji api i stworzyć jakieś publiczne funkcje czy zmienne. Często przydaje się to właśnie przy tworzeniu gier. Dobrze jest zrobić cały silnik gry w jednym module a potem łatwo jest z niego korzystać. Np. dobrze jest stworzyć funkcje która odtwarza dźwięk i potem wystarczy wpisać np. GrajDźwięk "Dźwięk.wav". I niewiem czy wiesz ale mam małą ciekawostkę. Można napisać aplikacje bez żadnych form tylko z jednym modułem. Kod startowy wystarczy umieścić w Sub Main() i potem wystarczy wprowadzić odpowiednie ustawienia w opcjach projektu.
Jeśli chodzi o klasy to prosto tłumacząc są to takie ubogie kontrolki. Też mogą mieć właściwości, zdarzenia, funkcje. Z tym że nie są one widoczne na formie.
Typy mogą mieć w sobie zapisane tylko zmienne i mają zalete że można je bardzo łatwo stworzyć np.:
Public Type NazwaTypu
Zmienna1 As ...
Zmienna2 As ...
Zmienna3 As ...
itd.
End Type


_____________________________________________
Projekt "Thunder Cannons" nadchodzi...

24-06-2003 09:44
Pokaż profil Chudy  Wyślij email do Chudy   Odwiedź stronę Chudy       1220895
Tigrisek



Typ: neutral
Postów: 91
Zarejestrowany: Jul 2002
no tak

ale w przypadku gdy zmienne public służą do wymiany danych tylko miedzy modułem4 a formą5 nie należałoby ich ograniczyć?
gdzieś czytałem by w miare możliwośći ograniczać "zasięg" zmiennych

a co do typów ... jakoś mi sie łatwiej posługiwać zwykłymi zmiennymi, pewnie dlatemu że nie bardzo kumam kiedy opłaca sie je stosować

25-06-2003 14:48
Pokaż profil Tigrisek  Wyślij email do Tigrisek        107040
Alternativ



Typ: neutral
Postów: 70
Zarejestrowany: Sep 2002

hmm typy stosuje sie glownie (tak mi sie przynajmniej wydaje) w aplikacjach bazodanowych np. gdy jeden rekord sklada sie z kilku zmiennych...


_____________________________________________
SANTA!!

25-06-2003 20:49
Pokaż profil Alternativ  Wyślij email do Alternativ        2085428
Wszystkich odpowiedzi: 3 :: Maxymalnie na stronę: 20
Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1