Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1     
Autor Temat: Direct Draw - DDS - pomocy !!!!
Knight Lore''FC




Typ: neutral
Postów: 240
Zarejestrowany: Jan 2003
Direct Draw - DDS - pomocy !!!!

Jak odczytac obrazek zapisany w pliku w formacie DDS - Direct Draw Surface ???
Znalazlem procedure, ktora wyswietla za pomoca Direct Draw Sufrace pliki BMP, ale ja potrzebuje w odwrotna strone czyli DDS -> BMP

Do czego to potrzebuje ? - wlasnie tworze kolejny program do obslugi map gier FPP (tym razem do UT2)
i jak narazie nie znalazla sie jeszcze na swiecie przegladarka, ktora umozliwiala by zobaczenie Levelshota mapy do UT2 !!! - jesli ktos pomoze to bedzie to pierwszy program na swiecie ) , ktory to bedzie potrafil...
Pod dlugich dniach rozkodowywania plikow UT2 doszedlem do informacji gdzie w pliku UT2 jest obrazek Levelshot i jak go wyextradowac , ale jest on zapisany w formacie DDS i nie wiem jak go pokazac...
Znalazlem w i-necie program , ktory umozliwia wyswietanie plikow DDS i wiem , ze moj program prawidlowo exportuje pliki do DDS, bo on je umie pokazac, ale jak to zrobic we wlasnym programie ???

22-01-2003 22:15
Pokaż profil Knight Lore  Wyślij email do Knight Lore        1065423
Knight Lore''FC




Typ: neutral
Postów: 240
Zarejestrowany: Jan 2003
Dodatek

Znalazlem co stakiego.. ale nie kumam:

Loading a DDS file
To load our DDS file (check the companion dxtool.txt for a description of the format) :

we check first for the "magic number" that marks the file as a DDS file

we then load the DDSURFACEDESC2 structure that is stored in the file. Note that as the DDSURFACEDESC2 structure provided by the Visual Basic wrapper is not binary compatible with the C DDSURFACEDESC2 structure we have to read each member separately instead of reading the whole structure using a single statement.

we then read the following bytes that are just a dump of the DXTn coded surface.

now we can create a DirectDraw surface that points to the array were we loaded the surface

texture formats are enumerated and we choose something like a ARGB4444 format

by using BltFast to copy the loaded surface to the texture surface, the DXTn surface is uncompressed to the texture surface

22-01-2003 22:39
Pokaż profil Knight Lore  Wyślij email do Knight Lore        1065423
Knight Lore''FC




Typ: neutral
Postów: 240
Zarejestrowany: Jan 2003
I juz po problemie

Znalazlem rozwiazanie problemu.... zamiast martwic sie jak to wczytac znalazelm procedury do konwersji na BMP  - no a z tym to nie ma problemu 

23-01-2003 11:08
Pokaż profil Knight Lore  Wyślij email do Knight Lore        1065423
Wszystkich odpowiedzi: 2 :: Maxymalnie na stronę: 20
Strona: [  << <   1   > >>  ]  z  1