Forum Coders' city Strona Główna Coders' city
Nasza pasja to programowanie!
 

 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja 
Archiwum starego forum + teoria    RSS & Panel/SideBar
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potrzebuję szybkiej odpowiedzi na moje pytanie... Zasady

[Excel] Kopiowanie danych z Arkusza1 po spełnieniu warunków do Arkusza2



 
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Główna -> Oprogramowanie biurowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
0Piotr0



Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 1

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2017 12:40 pm  OP    Temat postu: [Excel] Kopiowanie danych z Arkusza1 po spełnieniu warunków do Arkusza2 Odpowiedz z cytatem Pisownia

Cześć,
Szukam makra, które kopiowałoby z Arkusza1 wiersze, które spełniają dany warunek do Arkusza2, Arkusza3 itd. (W załączniku plik)
Mianowicie:
Jeśli w Arkuszu1 w Kolumnie "Technik" jest wpisany np. Pracownik1, to kopiuj ten wiersz do arkusza o nazwie Pracownik1, jeśli Pracownik2, to kopiuj do arkusza o nazwie Pracownik2 itd.
Czy jest możliwe, że po przekopiowaniu tam gdzie w kolumnie "Rozliczenie" jest Tak, to w arkuszu do którego dane zostały skopiowane kolumna zostanie podświetlona na zielono, a tam gdzie Nie - na czerwono? Jeśli tak, to czy gdy np. zmienię wartość tej kolumny za jakiś czas w Arkuszu1, to zmieni się kolor w arkuszu np. Pracownik1.
Mam nadzieję, że tego nie zagmatwałem i jest to w miarę zrozumiałe.
Nie mam pojęcia jak się do tego zabarać, dopiero zaczynam sie uczyc VBA. Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.



pracownicy.xlsx
 Opis:

Pobierz
 Nazwa pliku:  pracownicy.xlsx
 Wielkość pliku:  8.48 KB
 Pobierano:  15 raz(y)

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
smyhail



Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 26

PostWysłany: Sro Kwi 26, 2017 5:36 pm      Temat postu: [Excel] Kopiowanie danych z Arkusza1 po spełnieniu warunków do Arkusza2 Odpowiedz z cytatem Pisownia

...jeśli VBA to można to zrobić tak:
1. Dodaj arkusz "pomocniczy" z Pracownikami pokrywający się z nazwami arkuszy.
2. Zmień "suche" dane na tabele, którą będziesz mógł przefiltrować.
3. Zrób pętle
-odczytująca nazwę pracownika z arkusza pomocy
- przefiltruj tabele zgodnie z wybranymi kryteriami w tabeli głównej
-kopiująca dane.
-odnajduje arkusz o tej samej nazwie, co pracownik.
-czyści zwartość arkusza pracownika
-wklej dane.
-wraca do arkusza głównego usuwa filtr

....można oto też zrobić bez VBA.
Zrób da każdego pracownika tabele przestawna i w kryteriach filtrowania wstaw nazwę pracownika.

Do „kolorowania” użyj formatowania warunkowego lub pętli, która prześledzi Twój zakres i pokoloruje sama zgonie z kryteriami.

Osobiście unikam dzielenia danych o tej samej „konsystencji” na arkusze, chyba ze jest to konieczne do np. wydruku osiągnięć pracownika.
Aktualnie pracuje nad odwrotnością Twojego pytania. Z pliku o rozmiarze 50mb i 50 arkuszach zbieram dane do jednego arkusza.


Pokazałeś łowisko. dałem Ci wędkę,
Pokaż rybę, a powiem Ci jak ją złapać. :)))))))
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Główna -> Oprogramowanie biurowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz pobierać pliki z tego forum




Debug: strone wygenerowano w 0.12490 sekund, zapytan = 14
contact

| Darmowe programy i porady Jelcyna | Tansze zakupy w Helionie | MS Office Blog |