Forum Coders' city Strona Główna Coders' city
Nasza pasja to programowanie!

PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja 
Archiwum starego forum + teoria    RSS & Panel/SideBar
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potrzebuję szybkiej odpowiedzi na moje pytanie... Zasady

[Android] Jak zacząć?

Odpowiedz do tematu    Forum Coders' city Strona Główna -> Java
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
atlantis86

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2016 5:45 pm  OP    Temat postu: [Android] Jak zacząć? Odpowiedz z cytatem Pisownia

Z góry przepraszam, jeśli temat już się pojawiał. Mam jednak kilka pytań z mojej perspektywy i mam nadzieję, że ktoś będzie mógł pomóc.
1) Nie jestem absolutnie początkujący, jeśli chodzi o programowanie, ale też nie jestem zawodowym programistą. Do tej pory pisałem kod dla mikrokontrolerów (głównie AVR i PIC32, trochę ESP8266) wykorzystywanych w amatorskich projektach. Jakiś czas temu zacząłem też eksperymentować z programowaniem Linuksa (Raspberry Pi).
2)Jezyk jakim się posługuję to C. Trochę pisałem też w C++ (i mam zamiar się w nim trochę podszkolić). Rozumiem pojęcia związane z obiektowością.
3) Z uwagi na charakter moich projektów nie pisałem zbyt wiele programów wykorzystujących GUI. Kod odwoływał się albo bezpośrednio do peryferiów mikrokontrolera, albo operował na plikach/standardowych strumieniach/wywołaniach systemowych Linuksa. Pewnym wyjątkiem jest zabawa z Delphi przed laty i małe projekty w VBA MS Office.

Czy dysponując takimi doświadczeniami będę miał duży problem z nauczaniem się pisania prostych aplikacji dla Androida? Poczytałem trochę o podstawach Javy. Nie planuje pisać żadnych złożonych aplikacji - raczej proste projekty, współpracujące z moimi urządzeniami na MCU, mam tutaj na myśli jakiś prosty panel/widget wysyłający komendy przez sieć i wyświetlający aktualny status czujników.